top of page
Properland פרופרלנד

ביטוח תביעות אישיות כנגד חברי ועד הבית

מהו כיסוי אישי לנציגות ועד הבית? מה אחריות נציגות ועד הבית ?מהם הסיכונים שנציגי ועד הבית לוקחים עליהם? מתי ביטוח תביעות אישיות לא מכסה את חברי הועד? המדריך המלא. 


ניהול ועד בית נראה לפעמים כמו משימה פשוטה, אבל בפועל מדובר באתגר לא קטן ואפילו כפוי טובה. מעבר להשקעת הזמן והמאמצים הרבים, נציגי ועד הבית עלולים למצוא את עצמם מול סיכונים כלכליים כבדים. רבים נוטים לחשוב שפעילותם ההתנדבותית פוטרת אותם מאחריות על מחדלים, אך האמת היא שהם עלולים להיות חשופים לתביעות שמגיעות למיליוני שקלים. האם אתם באמת מודעים לסיכונים האלה? אם אתם חלק מניהול בית משותף, כדאי שתבינו היטב את האחריות שלכם ואת החשיבות של ביטוח תביעות אישיות כנגד חברי הועד. בואו ללמוד את הצעדים הנכונים שיגנו עליכם בצורה מיטבית.



חברת ניהול ואחזקה מתאימה לבניין המשותף


מהי אחריות נציגות ועד הבית

אחריות נציגות ועד הבית היא לנהל את ענייני הרכוש המשותף בצורה תקינה. חברי הוועד אחראים לא רק על תחזוקת המתקנים, אלא גם על שמירת הבטיחות והרווחה של הדיירים. הם חייבים לפעול בהתאם לחוקי ועד הבית ולעמוד בסטנדרטים מסוימים במקביל לקיום החלטות הדיירים. להתקשרות מול חברת ניהול יתרונות רבים אבל היא אינה פוטרת מאחריות ועד הבית.


מהו ביטוח חבות ועד הבית

ביטוח לנציגות ועד הבית מספק הגנה לחברי ועד הבית מפני תביעיות אישיות מתוקף תפקידם, מצד הדיירים או צדדים שלישיים לדוגמא אורחים, עובדים במבנה עוברי אורח ועוד. מעבר לביטוח עצמו הכיסוי מכסה הוצאות הגנה משפטית וחוסך כאב ראש מיותר לנציגי ועד הבית.


חשיבות ביטוח תביעות אישיות לועד הבית

ביטוח חבות אישית לנציגות ועד הבית מאפשר לועד הבית לפעול לרווחת הדיירים ללא דאגות מיותרות וללא נטילת סיכונים מיותרים. ללא כיסוי ביטוחי מתאים דיירים רבים יבחרו לא לקחת חלק בניהול ותחזוקת הבניין המשותף.


מחיר ביטוח תביעות אישיות כנגד ועד הבית

עלות כיסוי תביעות אישיות כנגד ועד הבית משתנה בין מבנה למבנה אבל נעה בטווח של 15 - 40 ש"ח לדירה, ככל שסכום הכיסוי גדול יותר העלות צפויה לעלות. מומלץ להשוות בין חברות הביטוח השונות, אם כי הפערים לא מהותיים במחירים.


מהם המגבלות של ביטוח חבות אישית של נציגות ועד הבית

ביטוח חבות אישית אינה מכסה מקרים בהם אין קשר ישיר לתפקיד עצמו, מעבר לכך היא אינה מכסה מקרים שבהם הוועד בחר שלא לבטח את עצמו נגד נזק סוים לדוגמא, אם הוועד החליט לא לרכוש ביטוח מבנה, ביטוח חבות אישית לא יכסה את חברי ועד הבית במקרה של תביעה בגין העדר כיסוי ביטוחי זה במקרה של שריפה, רעידת אדמה וכולי.


התמודדות מול התנגדות דיירים

ועד הבית יכול למזער את הסיכון במקרים בהם הדיירים אינם מעונניים לרכוש כיסוי ביטוחי משלים מסיבות תקציב. במקרים אלו על ועד הבית לערוך אסיפת דיירים חוקית, במהלכה יציגו את לדיירים על הסיכונים הכרוכים באי רכישת ביטוח מתאים, ולהציג חלופות כמו הסתת תקציב ממקור אחר, העלאת מיסי ועד הבית ועוד. חשוב לתעד זאת בפרוטוקול אסיפת דיירים מסודר ולשמור לעת הצורך.


איך עושים ביטוח תביעות אישיות לועד הבית?

ניתן לרכוש את הביטוח כחלק מכיסוי ביטוח צד ג' למבנה ואי אפשר לרכוש את ביטוח תביעות אישיות לועד בלבד. ניתן לפנות ישירות לחברות הביטוח לבתים משותפים כמו כלל, איילון, הפניקס ועוד, או לפנות לסוכן הביטוח. לא כל סוכני הביטוח עוסקים בבניינים משותפים, ומתוך אלו שכן, מומלץ לבחור סוכנות המתמחה בתחום.


יתרונות לחברת ניהול בבחירת הביטוח

לחברות ניהול בניגוד לסוכניות ביטוח אין אינטרס שתשלמו יותר על כיסויים שאינכם צריכים. חברות ניהול ותחזוקה יכולות לעזור לכם לבחור את הכיסוי הביטוחי המתאים ביותר לצרכי הבניין תוך שמירה על מחיר הוגן. מעבר לכך, התחזוקה השוטפת שחברת הניהול מבצעת מאפשר לבניין להימנע עוד יותר מאירוע ביטוחי. דוגמאות בולטות הן ביקורות הנדסיות, תיקוני מדרכה, חיזוק מעטפת הבניין, גיזום עצים ועוד. יחד עם זאת, חשוב להבין כי חברת ניהול לא מתאימה לכל בניין וללא שיתוף פעולה מצד הדיירים היתרונות הללו לא יבואו לידי ביטוי.








כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page