top of page
פרופרלנד

ביטוח צד ג' בבניין משותף

עודכן: 8 ביולי

מהו ביטוח צד ג'? למה צריך ביטוח צד ג'? מה כולל ביטוח צד ג' לבית המשותף? המדריך המלא. 

חיים בבית משותף יכולים להיות מהנים מאוד אבל לרוב גם מלאי דרמה. בין אם עדכנו בקבוצת הוואטסאפ של הבניין על עץ שפגע ברכב או ששכנה סיפרה על ילד שנפל כתוצאה מבליטה במרצפות ופונה לבית חולים. תמיד יש את החשש מי ישלם על הנזקים. בשביל להוריד את מפלס הלחץ, כדאי שתכירו את ביטוח צד ג' לרכוש המשותף. בואו נצא למסע קצר ונבין איך הביטוח הזה יכול להציל אתכם מתביעות משפטיות מיותרות ולשמור על השקט הנפשי שלכם. 



חברת ניהול ואחזקה מתאימה לבניין המשותף


מהו ביטוח צד ג' לרכוש המשותף?

ביטוח צד ג' לבניין המשותף, נועד לספק הגנה מקיפה לדיירי הבניין מפני תביעות משפטיות של צדדים שלישיים. ביטוח זה מכסה מגוון מצבים בהם נגרמת פגיעה גופנית או נזק לרכוש כתוצאה מהרכוש המשותף. בין אם מדובר בדיירי הבניין לבין אם מדובר בעוברי אורח. הביטוח כולל אזורים כמו חדרי מדרגות, חניונים, לובאים, גינות ועוד.


חשיבות ביטוח צד ג' למבנה

ביטוח צד ג' לבניין מקל על ניהול חייהם של הדיירים ומאפשר להם להתמקד בחיים השוטפים ללא דאגות מיותרות וללא התעסקות בסיכונים המשפטיים. מעבר לכך, הביטוח מאפשר החלקת הוצאות ועד הבית לאורך השנה ללא הוצאות חריגות גבוהות במיוחד מתקציב ועד הבית.



מה כולל ביטוח צד ג' לבניין משותף

ביטוח צד ג' כולל שירותי ליווי וטיפול משפטי מרגע קבלת ההודעה על תביעה ועד סיום ההליכים המשפטיים, כיסוי ביטוחי בטווח של 5 - 10 מיליון ש"ח והשתתפות עצמית של כ- 2,500 ש"ח.  ביטוח צד ג' לא מכסה נזקים של מועסקים במבנה לדוגמא המנקה בבניין. כמו כן מומלץ להרחיב את פוליסת הביטוח, כך שתכלול הגנה על נציגי ועד הבית אשר במקרים רבים לא מודעים לסיכונים המשפטיים הכרוכים בתפקידם. ניתן להרחיב כיסוי לשטחים מסחריים, מכפילי חנייה, חדר דיירים ועוד.


מחיר ביטוח אחריות צד ג' לבניין

עלות ביטוח צד ג' בבניין משתנה בין מבנה למבנה אבל נעה בטווח של 50 - 150 לדירה, כאשר לבניינים קטנים יש עלות מינימום, ככל שהמבנה כולל מערכות נוספות לדוגמאת חדר כושר, בריכה וכדומה העלות צפויה לעלות. מומלץ להשוות בין חברות הביטוח השונות, אם כי הפערים לא מהותיים במחירים, אבל לפעמים ישנם סעיפים שמופיעים בפוליסה אחת ולא באחרת.


איך עושים ביטוח צד ג' לרכוש המשותף?

ניתן לפנות ישירות לחברות הביטוח לבתים משותפים כמו כלל, איילון, הפניקס ועוד, או לפנות לסוכן הביטוח. לא כל סוכני הביטוח עוסקים בבניינים משותפים, ומתוך אלו שכן, מומלץ לבחור סוכנות המתמחה בתחום.


יתרונות לחברת ניהול בבחירת הביטוח

לחברות ניהול בניגוד לסוכניות ביטוח אין אינטרס שתשלמו יותר על כיסויים שאינכם צריכים. חברות ניהול ותחזוקה יכולות לעזור לכם לבחור את הכיסוי הביטוחי המתאים ביותר לצרכי הבניין תוך שמירה על מחיר הוגן. מעבר לכך, הסיורים במבנה שחברת הניהול מבצעת מאפשר לבניין להימנע עוד יותר מאירוע ביטוחי, ובכך לחסוך את ההשתפות העצמית. דוגמאות בולטות הן תיקוני מדרכה, חיזוק מעטפת הבניין, גיזום עצים ועוד. יחד עם זאת, חשוב להבין כי חברת ניהול לא מתאימה לכל בניין וללא שיתוף פעולה מצד הדיירים היתרונות הללו לא יבואו לידי ביטוי.







כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page