top of page
  • פרופרלנד

מחיר חברת ניהול לבניין משותף

עודכן: 10 במרץ

עלות ניהול ואחזקה לבניין משותף, סוגי שירותי ניהול לוועד בית, שיטות תשלום ועוד.

כמו בכל רכישה בחיים, למחיר שירותי ניהול ועד הבית משקל רב בהחלטה. דיירים רבים לא מודעים לסל השירותים שחברות הניהול יכולות לספק להם, חשוב לבחור שירות שמתאים מבחינת התקציב והצרכים של הבניין והדיירים הגרים בו. ככל שהשירות רחב יותר כך גם העלות גבוהה יותר, גורמים נוספים המשפיעים על מחיר ניהול ואחזקה כוללים את מספר הקומות, כמות הדיירים ומורכבות המערכות בבניין.


מחיר חברת ניהול לבניין משותף


מהי עלות חברת ניהול?

העלות לשירותי הניהול החודשיים נעים בממוצע בטווח של 0.5 - 2 ש"ח למטר ריבועי או 20 - 200 ש"ח לדירה סטנדרטית. התשלום לחברת הניהול הינו תוספת לעלות של תחזוקת המערכות השונות. במקרים רבים, שירותי הניהול מתקזזים עם התייעלות עלויות תחזוקת הבניין ואף מותירות כספים נוספים בחשבון הבנק המשותף.




פירוט מחירון שירותי חברת ניהול:

ניהול והנהלת חשבונות - שירותים אלו כוללים ניהול ומעקב אחר הכנסות והוצאות, שמירה, סריקה ותיוק הקבלות והאסמכתאות הקשורות לבניין, הכנת דוחות מאזן חצי שנתיים להוצאות הבניין. העלות הממוצעת בשוק נעה בטווח של בין 10 - 20 ש"ח לדירה בחודש.

גבייה - גבייה שוטפת של תשלומי מיסי ועד הבית החודשיים במגוון אמצעים, הפקדת שיקים ומעקב אחר התשלומים השונים. המחיר הממוצע בשוק נע בטווח של בין 10 - 150 ש"ח לדירה בחודש.

תחזוקה/ אב בית - סיורים ובדיקות תקינות של הבניין ומערוכתיו. תיקונים פשוטים כגון החלפת נורות, שימון צירים, כיוון שעוני תאורה ועוד. ניהול תיקון ליקויים במערכות הבניין וברכוש המשותף. המחיר הממוצע בשוק נע בטווח של בין 10 - 20 ש"ח לדירה.

ועד בית חיצוני - כניסה בנעלי נציגות ועד הבית לרבות ניהול מלא של חשבון ועד הבית, ניהול אסיפות דיירים חוקיות, קבלת החלטות וניהול ספר החלטות. עלות ועד בית חיצוני נע בטווח של 10 - 40 ש"ח לדירה בחודש.



סוגי התשלום לחברת ניהול

עלות קבועה - מודל תשלום זה נפוץ ביותר. היתרון העיקרי במודל זה הוא שאין הפתעות. ולכן ניתן לבנות תקציב שנתי בטוח יותר, כלומר עם סבירות גבוהה שהעלויות לא תשתננה. עם זאת, חברות ניהול רבות מחסירים סעיפים רבים, כך שנוצרים תשלומים נוספים שלא כוללים בהסכם השירות. חסרון נוסף למודל זה, הוא שאין קשר בין מורכבות העבודה לבין התשלום לחברת הניהול, כך שלחברת הניהול יש אינטרס לבצע מה שפחות עבודות תחזוקה בבניין, וכן גם לא להשלים עד הסוף את גביית מיסי ועד הבית.

תשלום באחוזים - בדרך זו, דמי ניהול מחושבים כאחוז מתוך קריטריון כלשהו. לדוגמה, שיעור מתוך הוצאות הבניין או מהגבייה. שיטה זו מתגמלת את המתחזק לפעול בצורה אקטיבית לפתרון בעיות בבניין, שכן הוא מרוויח ככל שההוצאה גדלה. עם זאת, קיים חשש שחברת הניהול תיזום הוצאות לא הכרחיות בבניין או תנפח הוצאות בצורה שתטיב עימה.

מחירון - במודל זה, דמי הניהול מחושבים בהתאם לפעולות שנעשו בפועל באותו החודש. כל דבר שהוועד עושה, מתומחר. בדומה לשיטת האחוזים, שיטה זו מעודדת את חברת הניהול לנהל את הבניין בצורה תקינה, אם כי, היא קשה למעקב ולרוב ההוצאות בפועל גבוהות יותר מהצפי.

המודל ההיברידי - מודל תשלום זה הינו אופטימלי. אם משתמשים בו בצורה נכונה, מקבלים את כל היתרונות שבכל אחד מהמודלים האחרים. לפי מודל זה, חברת הניהול מתוגמלת על העבודה העודפת שהיא מבצעת, וכשאין אירועים מיוחדים בבניין, חברת הניהול ממשיכה להיות מתוגמלת על העבודה השוטפת.

לדוגמה, ניתן לסכם על עלות קבועה בסיסית עבור השירותים השוטפים, כמו ניהול ובקרה על הספקים הקבועים (כגון עובדי הגינון, עובדי הניקיון, מתחזקי המעליות וכו'). כמו כן, תשלום באחוזים עבור הגבייה, כך שלחברת הניהול יש אינטרנס לגבות את מיסי ועד הבית בצורה מדויקת יותר, והשכר על העבודות הנוספות יהיה בהתאם למחירון.



כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page