top of page
  • פרופרלנד

יתרונות לחברת ניהול ואחזקה

עודכן: 10 במרץ

למה לקחת חברת ניהול לבניין משותף? חברת ניהול או ועד בית, מהי חברת ניהול?

בין אם אנחנו רוצים לבין אם לא, העולם מתקדם בלי הפסקה. תהליכים נעשים יעילים והשימוש בטכנולוגיות רבות משנה את ההרגלים שלנו. תחום ניהול ועד הבית אינו שונה. בשנים האחרונות, התפתחו אלטנרטיבות לוועד הקלאסי שבעבר. נציג ועד הבית שמנדב את זמנו היקר, עובר מדלת לדלת, אוסף שיקים ומטפל בכל תקלה בבניין, שייך לעולם הישן. בניינים רבים עוברים לשירותי חברת ניהול, וזאת ממגוון סיבות.


יתרונות לחברת ניהול


הסבר על חברת ניהול בניין

חברת ניהול היא גוף המספק פתרונות לשימור ושיפור על תחזוקה של הרכוש המשותף, כך שבעלי הנכסים והדיירים לא צריכים לדאוג לתפעול השוטף של מערכות הבנייין. חברת ניהול יכולה לפעול כמתחזק בשיתוף פעולה עם ועד הבית או כנציגות חיצונית לוועד הבית.



יתרונות לחברת ניהול

מומחיות- חברות ניהול מתפעלות מספר בניינים, וכחלק מעבודתם הם נתקלים באתגרים רבים הקשורים לרכוש המשותף. הניסיון שלהן מאפשר למתחזק לפעול בצורה יעילה ומקצועית. במקרים רבים, חברות ניהול יודעות לזהות תקלות בשלב מוקדם יותר ולבצע טיפול מונע, בעוד שנציגי ועד הבית לא היו יודעים לזהות את הבעיה מראש. חברות ניהול רבות יודעות להתשמש בכלים טכנולוגים ואחרים על מנת לייעל את השירות לדיירים ולמנוע טעויות.

מענה מהיר- הניסיון של חברת ניהול עם בעלי מקצוע רבים מאפשר מענה מהיר לכל תקלה בשטח. גם במקרים דחופים כאשר בעל מקצוע מסוים לא זמין לחברת הניהול, יש מאגר של ספקים שונים שיכולים לתת מענה בכל תחום האחריות שלה, גם בזמני חירום.

ראש שקט - שירותי ניהול מאפשרים הן לנציגות והן לדיירים להסיר את הנטל והאחריות של טיפול בתקלות, הגשת דוחות מאזן, פיקוח על אנשי המקצוע וכדומה. אחד היתרונות הבולטים הוא שפניות הדיירים מגיעות למקום אחד, לחברת הניהול, ומשם הן מנותבת לתחומן ומטופלות. יתרון זה חוסך מהדיירים לחפש אחר גורם המקצוע הרלוונטי, לתאם פגישה, להשוות מחירים, לפקח על העבודה וכל היוצא בכך.

ניטרליות- במקרים רבים נציגי ועד הבית גרים בבניין, תפקידם לפעמים עלולים להביא לעימות עם דיירים במתחם. במקרים אלו, נציגים מסויימים נוטים לדחות צעדים אלו ופוגעים בתפקוד התקין של הבניין. לדוגמה, טיפול בדייר המסרב לשלם ועד בית בזמן, התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים בגין השתלטות על שטחים משותפים או טיפול עקב פגיעה של דייר במעלית. מתוקף סמכותה, לחברת הניהול לא קיימת אי הנעימות הזו.

חסכון כספי - בניין המנוהל על ידי חברת ניהול הוא כבר לא לבד מול ספקי השירות, אלא חלק מקבוצה של בניינים המנוהלים על ידי אותה חברת ניהול. כוחן של שירותי הניהול מול נותני השירות הוא בכך שהן יכולות לדרוש הנחות עבור הבניינים שהן מנהלות, ובסופו של יום, הדבר יתגלגל לידי דיירי הבניין אשר ישלמו פחות.



חסרונות לחברת ניהול

עלות- חברת ניהול ודאי לא פועלת בחינם. גם אם החברה תורמת לחסכון כספי כתוצאה מתחזוקה יעילה ונכונה של הבניין והוזלה מול הספקים, כל אלו לא בהכרח מכסים את העלות של חברת הניהול.

נוכחות תמידית- בשונה מוועד בית שמתגורר בבניין שלו, חברת הניהול לא נמצאת בו כל יום, אלא מבצעת סיורים כלליים וממוקדים. לכן, בין סיור לסיור, ייתכן שחל אירוע בבניין שחברת הניהול טרם הספיקה להיות מודעת לה.

תלות- חברות ניהול רבות מחליפים נוטות להשתמש בבעלי מקצוע משלה לתפעול המערכות השונות. לאורך זמן, נוצרת תלות בספקי השירות השונים של הבניין, כך שבמידת הצורך קשה לחזור למצב הקודם בו נציגות ועד הבית מתפעלת את הבניין לבדה.

היכרות עם הדיירים- כפי שכבר הוזכר, חברות ניהול אינן גרות בבניינים אותם הם מנהלים, ואינן מכירות את כל הדרישות והצרכים של הדיירים כפי שמי שגר בו מכיר. כתוצאה מכך, האווירה המשפחתית שנפוצה בבניניים רבים עלולה להיעלם.

פיקוח- תחום הניהול והתחזוקה לא מפוקח על ידי רשויות ממשלתיות. הפריחה בענף בשנים האחרונות הביאה לחדירה של אנשים שאינם בקיאים בתחום ומספקים שירותים שאינם מקצועיים. לוקח זמן רב עד שרואים הזנחה של המערכות, ולכן קשה לזהות את חוסר המקצועיות בזמן.



סיכום

כמו בכל דבר, לחברות ניהול יתרונות רבים אך גם מספר חסרונות. מומלץ להשתמש בשירותי ניהול ועד בית כאשר רוצים שירות מהיר ומקצועי יותר וכמובן ראש שקט. לבחירת חברת ניהול מתאימה לבניין יש חשיבות רבה, אך צריך לזכור כי הדרך הנכונה ביותר לניהול ועד הבית, הוא שיתוף פעולה בין נציגים הגרים בבניין לבין חברת ניהול.



כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page