top of page
  • פרופרלנד

ניקוי מאגר מים בבניין משותף

עודכן: 10 במרץ

מחיר ניקוי וחיטוי מאגרי מים בבניין, דגשים לתחזוקה תקינה, שלבי טיהור מאגר מים, טיפים והסברים.

מים הם מרכיב קיומי בעולם שלנו, השימוש במים הוא יום יומי לצרכי שתיה, היגיינה, חקלאות ועוד. לצרכי הבית, חשוב להשתמש במים תקינים. צריכה של מים מזוהמים עלולה לגרום לתחלואה ובמקרים מסויימים אף למוות. בשנים האחרונות, המודעות לגבי חשיבות איכות המים תופסת תאוצה, כמו גם השימוש במגוון מערכות סינון מים ביתיות. אם אתם גרים בבניין, חשוב שתדעו כי סיכוי גבוה שנמצא בו מאגר מים משותף.


ניקוי מאגר מים ותגשים לתחזוקה טובה



מהו מאגר מים?

מאגר מים הוא אחד ממערכות הבניין המספקות מים לדירות. המאגר הוא בריכת מים הממוקמת בגג או במרתף הבניין, ולפעמים בשני המקומות גם יחד. לרוב, המאגר משמש לספק מים לדירות בקומות העליונות של הבניין, ובמקרי חירום, כמו הפסקת מים, הוא מיועד לאספקת מים חלופית לכלל הדירות במבנה. יש מקרים בהם מאגר המים הוא מקור המים היחיד גם בשגרת היום-יום. מעבר לשימושים אלו, המאגר מספק מים לתפעול מערכות ברכוש המשותף, כגון מערכות כיבוי אש, מערכות השקיית צמחים, ניקיון הבניין וכדומה. מים מזוהמים שנמצאים במאגר עלולים מאוד לפגוע בבריאות הדיירים, בייחוד בילדים ובמבוגרים. מומלץ לא לקחת סיכונים מיותרים ולהבין כי תחזוקה לקוייה עלולה לעלות ביוקר.


למה צריך מאגר מים בבניין?

מאגר מים מאפשר זרימה שוטפת של מים לקומות העליונות בבניין, בעיקר כאשר לחץ המים מאספקת הרשת העירונית לא חזק מספיק. ככל שמספר הקומות רב יותר, כך הצורך בזרם מים חזק גבוה יותר. במקרים רבים, בנוסף למאגר המים, יש בבניין משאבות העוזרות להזרים את המים למקומות בהם הזרם חלש יותר. המשאבות מופעלות לקומות העליונות יותר או בשעות העומס של מערכת המים בבניין.



איך מתחזקים מאגר מים?

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חשוב לבצע פעולות תחזוקה של ניקוי וחיטוי מאגר המים על ידי איש מקצוע בעל רישיון בלבד, אחת לשנה. לאחר הטיפול, מומלץ לקחת דגימת מים למעבדה מוסמכת לצורך בדיקת איכות המים. משרד הבריאות אינו מפקח כראוי על מקור המים בבניין ולכן האחריות לדאוג לתחזוקה תקינה של מאגר המים חלה על נציגות הוועד או על חברת הניהול, כחלק מהניהול של הרכוש המשותף. היות ומאגרי המים ממוקמים באיזורים נסתרים ופחות נגישים, דיירים רבים לא מודעים לקיומם, ובהרבה מקרים גם לא נציגי ועד הבית. לעיתים גם חברות ניהול ממעיטות בחשיבות הפעולות הבסיסיות עבורם וזונחות את תחזוקת המאגרים.




שלבי ביצוע של ניקוי וחיטוי מאגר מים בשיטה "המקורית" :

  1. ניקוז המים הקיימים – לפני תחילת ניקיון מאגר המים, חייבים לנקז את כל המים הקיימים בו עד שמאגר המים ריק לחלוטין. לא ניתן לנקות את מאגר המים כאשר נמצאים בו מים.

  2. ניקוי מאגר המים – יש לפנות לכלוך וחפצים זרים אם יש, מתוך המאגר ולאחר מכן לנקות בצורה יסודית את הדפנות, הרצפה ותקרת המאגר באמצעות ציוד מתאים, הכולל מברשות קשיחות והתזת מים בלחץ גבוה, כמו גרניק, בהתאם לצורך. מומלץ להשתמש במברשות קשיחות מכיוון שהן מונעות פגיעה בבטון במהלך ניקוי מאגר המים.

  3. חיטוי מאגר המים – בשלב זה מתבצע חיטוי מלא ויסודי למאגר המים, החיטוי נעשה באמצעות שימוש בסודיום היפוכלוריט. לאחר התזת החומר, ממתינים כחצי שעה. כל אלו לפי דרישות משרד הבריאות, תקן ישראלי 5438.

  4. ניקוי נוסף של מאגר המים – בשלב זה, יש צורך בניקיון נוסף של מאגר המים על מנת להסיר את השאריות שנותרו מחומר החיטוי בו נעשה שימוש לחיטוי המאגר.

  5. מילוי חוזר של מאגר המים – זהו השלב האחרון, בו ממלאים חזרה את מאגר המים, וכעת הוא ניתן לשימוש.




מחיר ניקוי מאגר מים

עלות חיטוי וניקוי מאגר מים תלויה בגודל המאגר, ועומדת בטווח של 1,000 - 3,000 ש"ח לכל מאגר. בשנים האחרונות ישנה שיטה חדשה, שבה מבצעים ריקון מאגר המים באופן חלקי בלבד, הוצאה ושאיבת הלכלוך השקוע בקרקעית המאגר באמצעות משאבה. השיטה הזו החלה במטרה לחסוך בהוצאה של צריכת המים לדיירים, כי בכל זאת מדובר בכמויות גדולות של מים. שיטה זו זולה משמעותית מהשיטה ה"מקורית", ולכן חשוב לבדוק מול ספקי השירות את היקף העבודה שתינתן לכם, ורק אז להשוות מחירים.



כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.




תגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page